L’organització recorda  que el Reglament Municipal sobre l’Ús i la Normalització del Valencià al municipi d’Albal i l’Estatut d’Autnomica exigeixen que les comunicacions electròniques institucionals de l’Ajuntament siguen en valencià complint amb els criteris de l’AVL.

Article Levante

Amb motiu de l’entrada al Govern local d’Albal del Partit Popular, Avant Albal i Vox, les xarxes socials de l’Ajuntament han deixat de fer totes les publicacions en valencià, passant a fer algunes en valencià i altres en castellà, incomplint així la normativa municipal.

Una de les recents publicacions ha rebut comentaris d’algunes usuaries per estar escrita en les denominades Normes del Puig. “Un error ortogràfic es podria entendre, el problema és que no és un “error”, està subscrit a propòsit i això no pot ser” afirma una usuària. Minuts després la publicació ha aparegut en castellà.

“Per tot això hem demanat a l’Ajuntament d’Albal, a través d’una moció, que rectifique i complisca la normativa vigent al nostre poble. És imprescindible que l’Ajuntament aposte de manera ferma pel foment de l’ús del valencià, que és la llengua pròpia d’Albal “, afirma Raul Esteban, portaveu del Grup Municipal Compromís Albal.